پژوهش بوردیو دربارهٔ عکاسی به عنوان «هنر میانه» بخشی است از نظریهٔ او دربارهٔ سرمایهٔ فرهنگی که همراه با سرمایهٔ تمادین، سرمایهٔ اجتماعی و سرمایهٔ اقتصادی، پایگاه اجتماعی فرد را شکل میدهد. از نظر او، مهمترین عامل در حفظ و تداوم «پایگاه اجتماعی» فرد، به معنای منزلت و احترام و اعتبار اجتماعی، انتقال «سرمایهٔ فرهنگی» است.
کتاب عکاسی؛ هنر میانمایه شامل ۴ بخش: «آیین اتحاد و تفاوتهای پرورده»، «تعریف اجتماعی عکاسی»، «بلندپروازیهای زیباشناختی و آرمانهای اجتماعی» و «هنر مکانیکی، هنر طبیعی: هنرمندان عکاس» است.
فصلها و موضوعات این کتاب نشان از چیرگی وصفناپذیر این روشنفکر فرانسوی، نسبت به نظریههای فرهنگی و اجتماعی دارد. این کتاب در ۲ بخش و ۵ فصل تنظیم شده که فصل اول شامل موضوعات محوری چون آیین اتحاد و تفاوتهای پرورده، مشق عکاسی بهمثابه شاخص و ابزار یکپارچگی، مناسبتهای مشق عکاسی و عکاسی مناسبتی، هوا خواهان یا هنجار گریزها و تمایزهای طبقاتی است. فصل دوم کتاب به تعریف اجتماعی عکاسی، هنری که از هنر تقلید میکند، سلیقه ناپرورده و پایگاه مشروعیتها اختصاص دارد. فصل سوم کتاب «بلندپروازیهای زیباشناسانه و آرمان اجتماعی» نام دارد. «هنر مکانیکی، هنر طبیعی: هنرمندان عکاس» فصل چهارم کتاب است. واپسین فصل کتاب نیز «حرفهایها یا برگزیدگان عکاسان حرفهای» نام دارد.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.