گوهر تبلیغات به طور کلی و عکاسی تبلیغاتی به طور خاص، آن است که چیزی ظاهراً معمولی را به تصویری جذاب و هیجان انگیز تبدیل کنند. عکاسان تبلیغاتی رویاها و آرزوها را میفروشند. کارِ این شکل از عکاسی تجاری آفرینشِ دقیقِ تصویری پیچیده و در عین حال خودمانی است که بیننده را فرا میخواند تا به جای اینکه صرفاً اشیا را در یک نما ببیند، بر مبنای تصویر، داستانی را در ذهن خود مجسم کند.(از کتاب عکاسی، درآمدی انتقادی، نشر مینو خرد) در این آموزش، مدرس دوره، راس فلوید، تئوری و اصول نورپردازی محصولات، نحوه نمایش دقیق محصولات، توقعات مشتری از عکاسی محصول و بسیاری موضوعات دیگر که در عکاسی از یک محصول به آن نیاز دارید را با شما به اشتراک میگذارد.
?کلیک کنید?
مدرس دوره
راس فلوید، عکاس محصول فوق العاده با تجربهای است که به قول خودش در هفت سال، سابقهی روزی 8 ساعت عکاسی از محصولات را دارد. او که در کارنامهی خود، عکاسی از آثار پیکاسو را دارد، توانسته که با شرکتهای بسیاری همکاری کند و تقریباً در هفت سال گذشتهاش 70هزار عکس از دهها هزار محصول متفاوت تولید کرده است!
شرح دوره
در این دوره آموزشی مباحث زیر مرور میشود:
تکنیکهای مختلف عکاسی حرفهای از محصولات
شکل، رنگ، بافت و فرم
مبحث نور و نورپردازی در عکاسی محصولات
و به طور کلی راجع به اینکه چگونه عکاسی کنیم که محصولات به بهترین شکل ممکن دیده بشوند.
همچنین در این دورهی آموزشی تمرینهای عملی از عکاسی محصولات را با هم دیگر خواهیم دید.
جایگاه عکس و عکاسی تبلیغاتی به علت تاثیر گذاری فراوان در ذهن مخاطب و باور پذیری بالا همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. در عکاسی تبلیغاتی از محصول و عکسهای مستقیم تبلیغاتی، شان یک عکاس تبلیغاتی از مرتبه یک عامل فنی که توانایی زیبا نشان دادن هر طیف از محصولات گوناگون –یک اتوموبیل بی کیفیت ایرانی، پودر رختشویی، کیک صبحانه و…- را در قابی زیبا دارد، فراتر نمیرود. اما وقتی یک تبلیغ وارد دنیای تبلیغات مفهومی با یک ایده محوری خلاق میشود، عکاس تبلیغاتی پا در خلقی هنرمندانه میگذارد. در یک عکس خلاقانه تبلیغاتی بر خلاف یک پروژه عکاسی هنری، دیده شدن عکاس و به تبع آن دیده شدن یک تبلیغ آخرین خواسته گروه تولید کننده آگهی است. در یک آگهی خلاقانه آن چیزی که باید دیده شود مفهوم و ایدهای است که ذهن مشتری را باید درگیر کند و حاصل این ارتباط با مشتری در خرید کالا یا خدمات عیان شود.(از پایاننامه کارشناسی ارشد حسن کمالی، دانشگاه هنر تهران، 1393)